Lietuvos aviakonstruktorių federacijos bendruomenės pirmas tikslas: savadarbių orlaivių konstravimas. Nariai bendrauja, dalinasi patirtim, kompetencija.
Antras tikslas – atstovavimas valstybinėse institucijose. Reguliuojančios institucijos – pagal teisėkūros įstatymą bei viešojo administravimo taisykles – PRIVALO suderinti savo teisės aktus su reguliuojama bendruomene.
Deja, aviaciją prižiūrinčios organizacijos pavienių pilotų nuomonę – ignoruoja, viešų apklausų nevykdo. Paprastai apsiribojama pasirinktų federacijų atostovų apklausomis bei formaliu viešu paskelbimu.
Pilotus atstovaujančių organizacijų (Lietuvos Aeroklubo ar federacijų) atstovų nerasite ir Transporto kompetencijų agentūros valdyboje – vietoj jų ten sėdi „aviacijos draugai”: blogeriai, ministerijos bei verslo atstovai.
Lietuvoje yra arti 900 orlaivių, iš jų – 80% klubinė ar privačiai veiklai naudojama technika. Iš tų 80% – pusė yra eksperimentiniai orlaiviai (ultralengvieji, savadarbiai, istoriniai).
Todėl: jei skraidote savadarbiu orlaiviu, planuojate jį statyti (ar statote) ar tiesiog palaikot mus – tapkite aviakonstruktorių federacijos nariu.
Mes sekame teisės aktus. Didelei bendruomenei motyvuotai prieštaraujant, susigalvotos priežastys įvesti vieną ar kitą beprasmišką „reguliavimą” („nauja formytė”, „mažas įrašiukas”) – jis privalo būti ginčijamas kontroliuojančioje institucijoje.
Šiuo metu aviakonstruktorių bendruomenę apjungiančiam forume manosparnai.lt registravosi 3320 konstravimu besidominčių dalyvių. Nuo 1991 metų – be pertraukų – vykdomas tradicinis žygis apie Lietuvą savadarbiais orlaiviais.
—
Balsavimo teisės perdavimo sutartis: