Pirmosios Mėgėjiškos Konstrukcijos Orlaivių taisyklės, su kuriomis buvo pastatyta, sėkmingai išbandyta bei atskraidė dešimtis tūkstančių valandų didžioji dalis Lietuvos savadarbių orlaivių.
Taisyklės buvo paprastos ir atspindėjo esminius principus:
1) už orlaivio saugą atsakingas jo savininkas
2) komercija eksperimentiniais orlaiviais – draudžiama.
Nors principai nepasikeitė – juridinė situacija smarkiai blogėja: neskraidantys ir nekonstruojantys biurokratai – vietoje realaus domėjimosi – kuria naujas popieriaus gaminimo formas.
Pavyzdžiui: visa lėktuvo istorija atsispindi jo borto žurnale (išduodamame kontroliuojančioje institucijoje). Tačiau kiekvienais metais informaciją reikia „perrašyti” į anksčiau CAA, o dabar TKA „švarraščius”. Motyvacija: saugos, tvarkos didinimas.
Tokio darbo vertė saugai – nulinė.
P.Kalinauskas, 2020-07-31