Istorija

Lietuvos aviakonstruktorių puslapis

Pirmosios Mėgėjiškos Konstrukcijos Orlaivių taisyklės, su kuriomis buvo pastatyta, sėkmingai išbandyta bei atskraidė dešimtis tūkstančių valandų didžioji dalis Lietuvos savadarbių orlaivių.

Taisyklės buvo paprastos ir atspindėjo esminius principus:
1) už orlaivio saugą atsakingas jo savininkas
2) komercija eksperimentiniais orlaiviais – draudžiama.
Nors principai nepasikeitė – juridinė situacija smarkiai blogėja: neskraidantys ir nekonstruojantys biurokratai – vietoje realaus domėjimosi – kuria naujas popieriaus gaminimo formas.

Pavyzdžiui: visa lėktuvo istorija atsispindi jo borto žurnale (išduodamame kontroliuojančioje institucijoje). Tačiau kiekvienais metais informaciją reikia „perrašyti” į anksčiau CAA, o dabar TKA „švarraščius”. Motyvacija: saugos, tvarkos didinimas.
Tokio darbo vertė saugai – nulinė.

P.Kalinauskas, 2020-07-31